Open doors to consumption

rhetoric of the under-pressure McDonald’s

Authors

  • Leonardo Mozdzenski Universidade Federal de Pernambuco
  • Bruno Anselmo da Silva Universidade Federal de Pernambuco

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v11i2p84-97

Keywords:

Consumption, Advertising, Healthy food, Discourse, Rhetoric

Abstract

The consumption of food linked to health and sustainability is increasingly gaining media awareness and positive social and brand value. Based on this finding, we propose to discuss this phenomenon based on the precepts of the French discourse analysis in order to observe how fast food restaurant chains seek to reinvent themselves in this new scenario. In particular, we investigate how the rhetoric-discursive construction of ethos and pathos in McDonald’s Open Doors advertising campaign takes place and what meaning effects are evoked there to persuade consumers about the quality of their products.

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Author Biographies

  • Leonardo Mozdzenski, Universidade Federal de Pernambuco

    Doutor em Linguística pelo Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE), doutorando em Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da UFPE. Integrante do grupo de pesquisa Publicidade Híbrida e Narrativas de Consumo (CNPq/ UFPE), coordenado pelo Prof. Dr. Rogério Covaleski.

  • Bruno Anselmo da Silva, Universidade Federal de Pernambuco

    Doutorando em Comunicação pelo Programa de Pós-Graduação em Comunicação da Universidade Federal de Pernambuco (UFPE). Ilustrador e diretor de criação da Boracriar Comunicação e Arte. Integrante do grupo de pesquisa Religião, Comunicação e Consumo (CNPq/ UFPE), coordenado pela
    Profa. Dra. Karla Patriota Bronsztein.

Published

2019-07-31

How to Cite

Open doors to consumption: rhetoric of the under-pressure McDonald’s. Signos do Consumo, [S. l.], v. 11, n. 2, p. 84–97, 2019. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v11i2p84-97. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/151620.. Acesso em: 17 jul. 2024.