O digital como lugar do enxame

perspectivas para explorar a comunicação e o consumo a partir de Byung-Chul Han

Authors

  • Clóvis Teixeira Filho Universidade de São Paulo

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v12i1p122-125

Keywords:

communication, consumption, digital, mediations, mediatization

Abstract

The book “In the Swarm: digital prospects”, wrote by Byung-Chul Han, presents the philosopher’s essayistic thought about the interactions between subjects, mediated by digital environment. Respect and power, identity, image predominance, information overload and ontological quench are some of the aspects considered. Therefore, its possible to draw convergences with mediation and mediatization proposals in Communication, that also involves the consumption. These include psychopolitics, human and non-human interaction, as well as the researcher's competences.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

  • Clóvis Teixeira Filho, Universidade de São Paulo

    Doutorando em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (USP), com experiência em organizações líderes no setor de bens de consumo, varejo e serviços. Atualmente, dedica-se à docência no Ensino Superior em cursos de graduação e pós-graduação, assim como na autoria de materiais didáticos e livros. Integrante dos seguintes grupos: Estudos Semióticos em Comunicação, Cultura e Consumo (GESC³-USP), Estudos sobre Comunicação, Consumo e Sociedade (UFPR-ECCOS).  

Published

2020-03-02

How to Cite

TEIXEIRA FILHO, Clóvis. O digital como lugar do enxame: perspectivas para explorar a comunicação e o consumo a partir de Byung-Chul Han. Signos do Consumo, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 122–125, 2020. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v12i1p122-125. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/164100.. Acesso em: 21 nov. 2024.