McDONALD’s

branding and the contribution of logistic operations and technologies

Authors

  • Gin Kwan Yue Pontifícia Universidade de São Paulo
  • Paulo de Lencastre Universidade Católica Portuguesa

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-5057.v12i1p57-69

Keywords:

McDonald’s, Brand, Logistics provider, Fast food restaurant

Abstract

This article presents a discussion about McDonald's branding with the contribution of logistics operations, performed by a logistics provider, in a strategic partnership relationship and new technologies. The fast food restaurant chains present a great difficulty in supplying their stores, an aspect aggravated by the large territorial dimension of Brazil. Research conducted in Brazil and Portugal with brand managers, restaurants and the logistics provider try to explain the success of the McDonald's brand, the most valuable in the fast food segment.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Gin Kwan Yue, Pontifícia Universidade de São Paulo

    Pós-doutor pela Universidade Católica Portuguesa, Doutor em Engenharia de Produção pela Escola Politécnica da USP, Mestre em Administração pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo, Especialista em Administração pela FGV/SP e graduado em Engenharia de Produção pela Escola Politécnica da USP. Coordenador do MBA – Gestão de Negócios da PUC/SP e professor Assistente Doutor do Departamento de Administração da FEA - PUC/SP. Possui experiência na área de Gestão de Operações, pesquisando os temas: novas tecnologias e seus impactos na cadeia de suprimentos, Indústria 4.0 e Operações de Serviços

  • Paulo de Lencastre, Universidade Católica Portuguesa
    Economista, doutor em Ciências Econômicas Aplicadas pela Universidade Católica de Lovaina (Bélgica) e professor de Marketing e Branding na Universidade Católica Portuguesa.

Published

2020-03-02

How to Cite

McDONALD’s: branding and the contribution of logistic operations and technologies. Signos do Consumo, [S. l.], v. 12, n. 1, p. 57–69, 2020. DOI: 10.11606/issn.1984-5057.v12i1p57-69. Disponível em: https://revistas.usp.br/signosdoconsumo/article/view/164536.. Acesso em: 19 jul. 2024.