Artificial intelligence and big data: towards a critical and active media education of public relations

Authors

  • Emilio Alves Universidade de São Paulo
  • Ana Cristina da Costa Piletti Grohs Universidade de Sorocaba

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.221259

Keywords:

Artificial intelligence, Big data, Media education, Active learning, Public relations

Abstract

This study discusses the impact of artificial intelligence (AI) and big data on media education, highlighting their ethical and social implications for young communicators. This exploratory and propositional study proposed an approach to teaching based on Marcel Lebrun’s five components of active learning, considering the essential competencies for the critical formation of public relations professionals in the digital era.

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Author Biographies

  • Emilio Alves, Universidade de São Paulo

    • Doutorando pela Escola de Comunicação e Artes da Universidade de São Paulo (ECA/USP) e docente da Universidade de Sorocaba

  • Ana Cristina da Costa Piletti Grohs, Universidade de Sorocaba

    • Doutora em Ciências da Comunicação pela Universidade de São Paulo (USP);
    • Docente na Universidade de Sorocaba

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Published

2024-05-27

How to Cite

ALVES, Emilio; GROHS, Ana Cristina da Costa Piletti. Artificial intelligence and big data: towards a critical and active media education of public relations. Organicom, São Paulo, Brasil, v. 21, n. 44, p. 159–170, 2024. DOI: 10.11606/issn.2238-2593.organicom.2024.221259. Disponível em: https://revistas.usp.br/organicom/article/view/221259.. Acesso em: 17 jul. 2024.