Creation of the game for children's choirs

Authors

  • Rafael Keidi Kashima Universidade Estadual de Campinas

DOI:

https://doi.org/10.11606/rm.v20i1.169754

Keywords:

Children choir, Games, Music educaction

Abstract

This paper was formulated from a master's thesis sought to propose a sequence of steps for the development of the didactic game in the rehearsals of children's choirs, in addition to its recreational character, but as an interesting tool for learning the music repertoire. Through bibliographic studies of the current literature related to playing games, choral conducting and music education, it was considered the organization of these concepts so the presence of the game during the rehearsals is justified and can promote meaning in learning and progress in the quality of the performance. It was considered that the conductor is responsible for applying tests and it is up to him to plan dynamic proposals avoiding the frequency of mechanized teaching wich often tends to distance the child's interest from the choir rehearsal.

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Author Biography

  • Rafael Keidi Kashima, Universidade Estadual de Campinas

    Possui o Bacharelado em Canto Lírico pela Universidade Estadual de Campinas (2008), Licenciatura em Música pela Universidade Estadual de Campinas (2010), Mestrado em Música (Educação Musical; Canto Coral) pela Universidade Estadual de Campinas (2014) e Doutorado em em Música (Formação no Ensino Superior de Educadores e Regentes Corais/ Laboratório no Ensino Superior) pela Universidade Estadual de Campinas (2019). Atualmente é Supervisor de Ensino e Regente Coral no Projeto Primeira Nota (escola municipal de música de Campinas), desenvolvido pelo convênio entre a Secretaria de Educação Municipal de Campinas e a Unicamp. Tem experiência na área de Artes, com ênfase em Educação Musical, atuando principalmente nos seguintes temas: canto, regência, educação musical, formação de professores.

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Published

2020-07-07

How to Cite

Creation of the game for children’s choirs. (2020). Revista Música, 20(1), 39-58. https://doi.org/10.11606/rm.v20i1.169754