Processo de Formação do Ator e Montagem Teatral como Prática Pedagógica: Uma Abordagem Segundo Myrian Muniz

Authors

  • Marcelo Braga de Carvalho Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v2i1p32-37

Keywords:

Actor’s training, theatrical pedagogy, brazilian theater

Abstract

The aim of this study is to examine the process of actor’s formation and the folowing process of staging a play, from the perspective of the theatrical pedagogy developed by the actress, director and teacher Myrian Muniz. The major references are the experiments involving the theatrical pedagogy, particularly those described by Stanislavski and Brecht. The subject of this study is the entire trajectory of theater univesity students during three semesters. The first two semesters are focused on actor’s training and the third one, on the process of staging a play. All of this three semesters experience will be registered and analyzed.

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Author Biography

  • Marcelo Braga de Carvalho, Universidade de São Paulo. Escola de Comunicações e Artes

    É professor, diretor, ator e dramaturgo formado pela Escola de Arte Dramática EAD/ECA/USP e pelo Curso de Interpretação e Formação de Atores e Cantores da FUNARTE, coordenado por Myrian Muniz.

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Published

2012-10-07

Issue

Section

Apresentação de Projetos de Pesquisa

How to Cite

Processo de Formação do Ator e Montagem Teatral como Prática Pedagógica: Uma Abordagem Segundo Myrian Muniz. (2012). Revista Aspas, 2(1), 32-37. https://doi.org/10.11606/issn.2238-3999.v2i1p32-37