Health education in the community with information and communication technologies: small scientist project
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p21-36Palabras clave:
Teenage Protagonism. Health Promotion. Virtual Learning Environments. Serious Games.Resumen
This work aims to describe the development of a research about teenager protagonism at health promotion using Information and Communication Technologies (TICs). It is a qualitative and descriptive approach about activities developed in the Virtual Learning Environment (VLE) in weekly meetings. As a result, teenagers with the support of the counselors and the resources of Moodle Extension of USP developed questions on health promotion and disease prevention, the health before and after implantation of brazilian health system (SUS), the protagonism and participation of teenagers in health, specifying a serious games for Android platform. The work showed that the use of TICs as health education material can help teenagers to become multipliers of social transformation and health promoters at school, at home, and in other places.Descargas
Los datos de descarga aún no están disponibles.
Descargas
Publicado
2017-05-28
Número
Sección
Artigos
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação e de tradução, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons Attribution (CC BY-NC-ND 4.0) que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
Cómo citar
Health education in the community with information and communication technologies: small scientist project. (2017). Revista De Cultura E Extensão USP, 17(supl.), 21-36. https://doi.org/10.11606/issn.2316-9060.v17isupl.p21-36