The Stained Glass Windows Installed like an Object at the Parque da Água Branca’s Entrance Portal
DOI:
https://doi.org/10.11606/issn.2525-8354.v0i1p97-113Keywords:
stained glass window, creative process, urban objectAbstract
Like the european cities of the post-‐Industrial Revolution in the XVIII century, urban public parks appeared in São Paulo, such as the White Water Park, which opened in 1929 and aimed to meet the demand of the growing agricultural industry. In this park, the Entrance Portal´s futuristic appearance stands out, completely different from the other buildings. Designed by the engineer Mário Thomaz Whately, the portal frames a set of stain-‐themed agriculture and livestock, created by artist Antônio Gomide in partnership with Casa Conrado. By the time of the portal´s full restoration, including its stained glass windows, made by this articles´ authors in 1997, documents that support findings and help to historically situate such an interest building were found, including a photo of 1940, where it's possible to observe the functionality those huge luminous objects, currently overshadowed by the luminosity of surroundings.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-10-13
Issue
Section
Artigos
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
- Os autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença CreativeCommonsAttribution CC-BY que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho on-line (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).
How to Cite
Mello, R. S., & Barbosa, P. (2016). The Stained Glass Windows Installed like an Object at the Parque da Água Branca’s Entrance Portal. Revista ARA, 1, 97-113. https://doi.org/10.11606/issn.2525-8354.v0i1p97-113