Turismo & qualidade: referenciais teóricos para uma prática

Authors

  • Célia Regina Simonetti Barbalho Universidade do Amazonas
  • Paulo Roberto Simonetti Barbosa Instituto Manauara de Ensino Superior

DOI:

https://doi.org/10.11606/issn.1984-4867.v8i2p34-43

Keywords:

tourism and quality, customer service, ISO 9000, ISO 9004-2.

Abstract

Basic touristic theories were discussed for a quality system implementation in tourism area, tourism as a service quality: main theories and approaches, ISO 9000 family, customer service procedures - ISO 9004-2 and their implications in tourism area.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

  • Célia Regina Simonetti Barbalho, Universidade do Amazonas
    Professora do Departamento de Biblioteconomia da Universidade do Amazonas. Mestre em Biblioteconomia. Doutoranda em Comunicações e Semiótica na PUC/SP.
  • Paulo Roberto Simonetti Barbosa, Instituto Manauara de Ensino Superior
    Professor e Coordenador do curso de Turismo do Instituto Manauara de Ensino Superior.

Published

1997-11-05

Issue

Section

Articles

How to Cite

BARBALHO, Célia Regina Simonetti; BARBOSA, Paulo Roberto Simonetti. Turismo & qualidade: referenciais teóricos para uma prática. Revista Turismo em Análise, São Paulo, Brasil, v. 8, n. 2, p. 34–43, 1997. DOI: 10.11606/issn.1984-4867.v8i2p34-43. Disponível em: https://revistas.usp.br/rta/article/view/62895.. Acesso em: 19 jul. 2024.